Watch Dogs 2 – Beyond Epic !

Ma bucur ca am descoperit aceasta serie care va culmina cu partea a 3-a, Legion, care se va desfasura in Londra ! Pana atunci, dupa Chicago, am ajuns in San Francisco si trebuie sa spun ceva din capul locului : orasul arata absolut bestial. Cel putin in aceste setari, detari despre care voi vorbi mai mult.

Plot-ul e simplu : un tanar grup de hackeri se aduna sa distruga Bloom-ul, compania care pare sa fi acaparat SUA prin reteaua de ctOS, ceva ce seamama (de fapt e) cu ce vom experimenta noi ca omenire cand va EXPLODA conceptul Enthernet of Things.

Desigur ca Bloom e plina de oameni care nu au cele mai bune intentii si cauta sa gaseasca acele informatii care vor folosi unor scopuri obscure. Long story short, sandramaua trebuie sa se darame. Aici intervii tu cu gasca nebuna. Atat despre plot-ul jocului. Acum, partea tehnica…

MULTA FRUSTRARE.

Watch Dogs 2 e cel mai pretentios joc non-raytracing pe care l-am intalnit. Nici macar Shadow of The Tomb Rider nu a reusit sa imi puna sistemul cu botul pe labe in halul asta. Trebuie sa stabilesc niste standarde, ca sa inteleaga lumea de ce sufar de ”frustrari”.

E clar ca vreau 4k in materie de rezolutie si Ultra Settings. Aici nu exista compromis. Insa Watch Dogs 2 are o multitidine de setari grafice aditionale care face ca gasirea unui echilibru sa fie un cosmar. Pt ca atunci cand stii ca e loc de mai bine, vrei mai mult ! Iar filtrele de calitate in acest titlu, reprezinta o mare bataie de cap. ORICE activare a MSAA peste 2X, in 4k All Ultra, o sa te trimita la colt, asta cu Sli 2080Ti ! 64GB DDR4 si 16 nuclee/32 threds (i9 7960X). Voila frustrarea… Adica, a iesit cumva RTX3080Ti si nu am aflat ???

Normal ca am pus mana si am facut cu clip cu diverse satari incercand sa nimeresc acel echilibru. Cautarea continua. Sunt pe calea cea buna totusi pentru ca am stabilit ca nu ai nevoie de nici un filtru de calitate ca AA sau SMAA daca esti atent la alternativele pe care ti le ofera setarile din joc. Nvidia are un mare plus aici, incluzand un filtru FXAA, HBAO+ si HFTS (Hybrid Frustrum Traced Shadows – CARE DESI DEMANDING, E UN MUST !).

Necesitate si contradictie

Vorbeam in postul precedent despre necesitatea sau nu a filtrelor de calitate in gamingul 4k All Ultra si Watch Dogs 2 e dovada care vine in sprijinul celor spuse. Motiv pentru care Nvidia vine cu setari ca FXAA care doar netezeste acele colturi aspre dar mai ales acesst HFTS care aplica un realism pe care nu l-am mai vazut nici in Shadow of The Tomb Rider.

Acel Field of View, desi te poti duce pana la 110 grade, nu as recomanda o cifra dincolo de 100, poate chiar 90. La 110 practic iti cam torturezi sistemul pentru niste detalii dintr-o zona destul de indepartata, zona cu mult dincolo de zona in care privirea iti e focusata. Extra details ?? 100% MUST HAVE. Pentru ca nu e mare diferenta ca si performanta daca il lasi pe 0 sau 100. Asta pentru ca acest ”extra details” se refera mai mult la cantitatea de obiecte in miscare si statice care apar intr-o imagine. Aici, 2080Ti are 11GB de memorii ultra rapide de care se poate folosi din plin. Cu atat mai mult la o conexiune Sli (2x).

Pentru mine, MINIMUL de fps acceptat cu o astfel de configuratie e undeva la 40. Si asta in conditii de actiune intensa sau chiar si acolo unde ai o vegetatie abundenta. E frustrant, stiu… insa aici intervine acel slalom printre ce mai e necesar in asemenea setari de calitate si ce e doar o tortura gratuita.

Voi inregistra un clip cu setarea finala si explicatiile pentru alegerile respective. Pana atunci, va las cu superbul oras San Francisco :X

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.