Cireasa de pe tort in Watch Dogs 2 : HFTS

NVIDIA Hybrid Frustum Traced Shadows

Mai pe scurt, e acel ceva care atunci cand ti se dezvaluie, vrei sa il vezi mereu.. in jocuri. Desigur, trebuia sa fie un joc produs de Ubisoft, cei care atunci cand produc ceva in materie de gaming, o fac cu gandul sa iti tortureze sistemul in asa fel incat NICIODATA n-ai sa te poti lauda ca le-ai rulat capodopera cu toate setarile la maxim.

Nvidia le-a dat celor de la Ubisoft (si nu numai) un alt tortionar care desi nu e de rangul raytracing’ului, e in stare sa iti zboare 20…25% din performanta prin activarea sa. Insa ce ofera ca si calitate… e mindblowing. Asa ca mi-am petrecut cateva ore incercand sa gasesc setarea care sa imi ofere echilibrul intre calitatea perfecta, performanta decenta si… HFTS

Desigur, sunt alte lucruri peste care nu puteam sa trec in materie de setari, cum ar fi rezolutie 4k, All Ultra, 100% Field of View si 100% EXTRA details, sau undeva aproape de 100%. In cele din urma am reusit sa le ingramadesc pe toate, ba chiar sa mai adaug si ceva filtre de calitate, desi in rezolutia respectiva, nu prea isi au locul si probabil voi renunta la ele, FPS-ul fiind mai important in aceasta ecuatie.

Si e oarecum frustrant, cand realizeze ca rulezi la APROAPE 50 FPS cu doua 2080Ti in Sli care se mentine la 1200£/unitate. Insa pana la urma, asta e realitatea. Jocurile de azi nu mai seamana de mult cu GTA2. Controlezi un personaj care se misca intr-o lume foto-realistica. E ca si cum ai juca intr-un film iar TU ai rolul principal.

Trebuie sa laud iar acest mosntru de la ASUS. Aici intervine fabuloasa paleta de 10bits (pentru ca si asa la setarile mentionate, n-ai sa ajungi in veci la peste 98FPS asa ca poti tine monitorul pe 98Hz) si acest HDR10 care da o alta tonalitate culorilor. Insa totul porneste de la acei 1000 nits de care acest monitor e capabil, invatand lumea ce inseamna NEGRU absolut si ALB intens (de nu te poti uita la el).

Si uite asa realizez ca n-am vorbit de HFTS..

Destul de plictisitoare imaginea. Hybrid Frustum Traced Shadows asa cum e numita tehnologia, vine sa ”remodeleze” un obiect din perspectiva umbrelor care actioneaza asupra sa. Fie ca esti TU in miscare sau sursa de lumina, partile vizibile ale acelui obiect se vor modifica si ele in functie de sursa luminii si receptor + miscarile celor doi vectori sau fortelor ce actioneaza asupra lor. De exemplu, daca o frunza trece prin raza sursei de lumina, umbra obiectului respectiv va suferi modificari. E Real Time Shit. De aici si ”grosolana” taxare a performantei pentru calitate.

E deja a 4-a zi de cand am jocul respectiv si nu fac altceva decat sa testez si sa caut echilibrul perfect, echilibru pe care l-am gasit :

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.