DLSS ON vs OFF

Performanta VS Calitate si cat de bun va deveni DLSS-ul cu noua serie 3000 de la Nvidia. Ca sa intelegem mai bine, DLSS = Deep Learning Super Sampling. In practica, sa spunem ca vrei sa joci Metro Exodus in 4k si activezi DLSS-ul. Aici intervine AI-ul si face un subscalling pana la rezolutia la care el crede ca e convenabil sa poata obtine un plus de performanta apoi face UPSCALing sa iti arate o imagine cat mai aproapiata ca si calitate de 4k (sau rezolutia setata de tine). In practica, diferentele arata cam asa :

Metro Exodus cred ca a fost primul titlu si ramane singurul care reuseste sa implementeze DLSS foarte bine, oferind un boost de performanta urias, fara sa faca rabat la calitatea imaginii. Diferentele de calitate devin insa destul de evidente cand draw distance e mai accentuat :

Locomotiva si vagoanele sunt mult mai bine randate in DLSS OFF iar realitatea chiar si pentru un 2080Ti este destul de cruda : un average de 35fps. Aici vine noua serie 3000 sa compenseze : putere. 2080Ti a deschis drumurile, a aratat ca se poate si se retrage neinvins, insa se simtea nevoia de ceva mai multa forta pentru ca gamingul devine din ce in ce mai demanding.

Nvidia a inceput sa se concentreze puternic pe DLSS si cred ca le este foarte clar : performanta nu trebuie sa faca rabat la calitate. Realitatea insa o vom gusta abia dupa ce vom pune noi mana pe urmatoarea serie si vom testa si acest DLSS2.0 :). Insa si titlurile (ma refer la jocuri) au un rol important.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.